zaterdag 31 oktober 2015

De herfstvakantie is begonnen!

Shih Tzu Olaf

Oh wat was het deze ochtend zalig wakker worden. De zon scheen door de gordijnen en had onze kamer heerlijk verwarmd.

Dochterlief en ik werden op ongeveer hetzelfde moment wakker. Rekkend en strekkend keken we wat verbaasd om ons heen. Hoe laat zou het zijn? Wat gaan we doen vandaag? De schouders deden een sprongetje en op onze blote voeten slopen we naar beneden.

Het was negen uur en Olaf lag reeds heerlijk te slapen in de zetel. De staartjes die ik hem gisteren gemaakt had zaten nog steeds goed. Ik ben zo blij dat zijn haartjes stilletjes aan lang genoeg zijn om samen te binden. We zijn halverwege de puppytijd en ik ben super benieuwd. Zal hij zijn kleuren behouden of zal hij veranderen. Zal het zwart verdwijnen? Zal het donkerbruin lichtbruin worden? Zijn ogen worden bruin. Dat vind ik zo mooi en passend. We hebben immers allen bruine ogen.

Het Griekse en Spaanse bloed dat door onze aderen stroomt kunnen we niet verbergen. Alleen het huidkleurtje is doorheen de vele generaties verdwenen. Ik voel dat wel in de winter, de koude en de vochtigheid doet zo'n pijn. Ik geniet echter van een sneeuwlandschap dat maakt het weer goed. Dan ben ik alle krampjes en scheutjes zo vergeten. Stiekem stel ik me reeds de vraag of we een mooi, wit tapijt gaan krijgen. Ach, laat ik eerst nog maar wat genieten van het vallen van de bladeren.

Wat zijn de plannen voor deze herfstvakantie? Dinsdag en donderdag staan dochterlief en haar vriendinnen centraal. Dinsdag gaan we naar een tropisch zwembad. Dat is ook een topdag voor mama want dat betekent voor mij de ganse dag sauna en stoombad. Donderdag gaan we naar een provinciaal domein. Ze voorspellen slechter weer tegen donderdag, dus als plan B staat bowling op het programma. Woensdag kunnen we een extra les meepikken op de hondenschool. Olaf begint reeds goed te luisteren zonder koekjes als beloning te krijgen, daar ben ik best trots op.

De rest van de dagen vullen we op met luieren, kuisen en hier en daar wat schoolwerk. Ach, God schept de dag en we vullen hem op.

Fijne herfstvakantie!

Shih Tzu Olaf

6 opmerkingen:

  1. Veel plezier tijdens je verlof! Olaf ziet er zo lief uit. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne vakantie gewenst Sopdet. Geniet ervan!
    Ik ben alvast heel benieuwd naar alle verhalen die nog gaan volgen over Olaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke hond, hier bezig te overwegen een hond aan te schaffen... maar vele vragen vele keuzes...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, tropisch zwembad is voor deze mama nog niet sauna en stoombad. Klinkt wel goed. Hoop dat je ervan genoten hebt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen